Üdvözlet!

Könyvtáros, informatikus könyvtáros, könyvtárostanár vagyok. Viszonylag hamar megismerhettem a könyvtáros hivatás szépségeit és azonnal meg is szerettem. Szerettem volna jó könyvtáros lenni. Könyvtárosként rájöttem, hogy bármennyire is szeretném, egymagam nem tudok változtatni semmin. Jelenleg tanársegédként könyvtár szakos hallgatókat oktatok, és a célom: jó könyvtárosokat nevelni. Nem könnyű …
A hallgatókból akikkel találkozom nap mint nap, úgy látom leginkább a szakma szeretete hiányzik. Igazán nem tudják mit is csinál egy könyvtáros, nem ismerik szépségeit, ahogy árnyoldalait sem. Szeretném nekik átadni hivatástudatom és elhivatottságom a szakma iránt. Abban szeretnék segíteni nekik, hogy értsék, érezzék, miért érdemes, miért jó ezt a hivatást választani.
Azért hoztam létre ezt a blogot, mert úgy gondolom a könyvtáros szakmának nagy szüksége van nyitott, fiatal és elhivatott könyvtárosokra. Örömmel tapasztalom, hogy lehet még ilyeneket találni, de sajnos egyre kevésbé.

2 hozzászólás

  1. Helló!

    Nem akarom agyoncsapni az oldal hangulatát, csak eszembe jutott, én miért is lettem könyvtáros.

    Nem volt sem matek, sem fizika felvételi, én meg meg akartam úszni a katonaságot valamilyen főiskolai képzéssel. Öt szak hatféle párosítására jelentkeztem, és négy évvel később könyvtár – magyar szakpáron végeztem Szombathelyen.

    A magyart túlzottan nem sikerült megszeretnem (pontosabban a tanítást), de azóta sokszor idéztem már Evelyn Carnahan mondatát a Múmia című filmből:
    “Büszke vagyok arra, ami vagyok. Én könyvtáros vagyok.”

    :):)

    Kedvelés

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .