vándorgyűlés 2. nap

A második nap ígérte a legtöbb szakmai programot, ennek megfelelően igyekezetem valóban kivenni belőle a részem. A délelőtti plenárisra nagy lelkesedéssel ültem be. Bár nem voltam Tóth Gyula tanítvány, nagy lelkesedéssel készültem előadására. Bevallom, n is azok között voltak, akik a német kolléga előadása előtt leléptek, ahogy hallottam, a házigazdák emiatt megfeddték a közönséget. Biztosan kiábrándító, ha az előadásunk előtt tömegesen menekül a közönség, de biztosíthatok mindenkit, ez inkább az előző két előadó miatt volt. Meghajtom felem a kollégák tudása előtt, de tény, hogy a közönség figyelmének fenntartásához ennél több kell. A fennmaradó időben még a kiállítókkal is sikerült felvenni a kapcsolatot. Délután szekció ülések kezdődtek, és a frissen alakult FITT előadásait választottam. Nem bántam meg. Fiatal lelkes könyvtárosokkal mindig jó találkozni, azt pedig tökéletesen megértem, hogy egyesek meglehetősen zavarban vannak, amikor “műértő” közönség előtt kell megnyilvánulni. Élmény volt. Bánom, hogy Z. Karvalics László előadásának elejéről lemaradtam, így végképp nehéz volt követni, de rendhagyó és gondolatébresztő megközelítése mindenképpen maradandó emléket hagyott.
Végül elérkezett a gyűlés zárása is, sok élménnyel, tapasztalattal vettünk búcsút, igaz, egyelőre csak az esti baráti találkozóig. Rebesgették, hogy Baja is esélyes a jövő évi gyűlés rendezésére. Drukkoltam nagyon, hiába. Jövőre Debrecen a célállomás. Mindenesetre, ha jövőre nem is sikerül, mindenképpen érdemes eljönni egyszer Bajára is.
A baráti találkozóról csak nagyon röviden: még ennyi önfeledt könyvtárost egy helyen, ilyen jó hangulatban nem láttam. Gyakrabban kellene ilyen, azt gondolom. És valóban baráti volt, végre arra is jutott idő, hogy rég látott ismerőseimmel, volt kollégákkal kicsit beszélgessek és új barátságokat kössek. Annyira jól sikerült, hogy a hivatalos zárás után még néhányan “hosszabítottunk” 🙂 Azt mondják, az elmaradt alvás utólag nem pótolható, de az élmények sem, amelyekben részünk volt.

Összegezve, a Vándorgyűlés nagyon jó volt, köszönöm a szervezőknek, kollégáknak, hogy megszervezték, és a munkahelyemnek, hogy ott lehettem. A program igazán változatos volt, csak azt bántam néha, hogy nem lehetek egyszerre több helyen.

Egy hozzászólás

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .