kérdések és válaszok

Érezted már, hogy látsz olyan dolgokat, melyek még be sem következnek? Nem jövőbe látásról meg mindenféle katasztrófák előrejelzéséről beszélek. Arra gondolok, hogy ugyan nem tudod megmondani, mikor és hogyan fog bekövetkezni, de tudod, hogy a környezetedben élő emberek egymásra találnak, vagy éppen útjaik elválnak, mielőtt ők maguk ezt csak sejtették volna. Velem gyakran előfordul ilyen. Néhány személyiségteszt után, aminek az eredményeit persze nem feltétlenül kell szentírásnak venni, elég jól rá tudok hangolódni mások érzéseire. Hűű ez is elég misztikusan hangzik. Semmi extra, csak az empátiára gondolok. Nincs ebben semmi különös, csak figyelek azokra akik körülvesznek.
Most viszont valami egész mással szembesültem. A jövő sötét ködbe vész, a múlt viszont feltárul mint egy titkos kamra ajtaja. Nem a következményeket látom, hanem az okokat. Hogy miért érzel, gondolkodsz úgy, ahogy. Mintha a lelkedbe látnék? Talán ha jobban ismernélek, de nem. Csak mert ugyanazt érzem, és ugyanúgy gondolom.
És akkor villan be, hányszor próbáltam átrágni magam ezeken a kérdéseken, hogy rendezzem életem. És a válasz, amit hiába kerestem, ott volt végig, csak nem tudtam ?vagy nem mertem? kimondani, egyszerre olyan természetesen hangzanak a számból, mintha a végtelen bölcsesség birtokában lennék. Mintha tükörbe néznél és hirtelen a lelked mutatná az arcod helyett.
Hirtelen választ adtam/kaptam a kérdéseimre.

4 hozzászólás

  1. Na, de jó! Írok egy hosszú eszmefuttatást, aztán elszáll az egész. Éljen! Szóval a lényeg az volt: az élet sz.r, akárhogy is nézzük. Persze nem fogalmaztam iylen sarkosan, sőt, pont azt mondtam, nem fehéren és feketén kell látni a dolgokat-néha homályosan, mint mikor leveszed a szemüveged :). A kérdésekre választ találni: nem lehet. Kiadni magad ennyire: nem szabad. A köveket, amik a válladat nyomják, magadtól kell ledobni. Ha felsértik a vállad: begyógyul. A sebek, a hegek megmaradnak. Talán így is emlékeztetnek a régi nehézségekre. Az újak Rád telepszenek, máshol nyomnak. Aztán, ha már nagyon felhorzsolt, azt is ledobod. És akkor újabbak és újabbak jönnek. Ennyi. Nem több, nem kevesebb. Kívánom, hogy találd meg a válaszaidat. (Nem akarlak elkeseríteni: nem megy. Mindig jönnek az újabb és újabb kérdések.) Azért szorítok 🙂

    Kedvelés

  2. Ja, és még valami: néha át kell menni a piroson. 🙂 Ez hozzátartozik a válaszúthoz. Kockázat nélkül nincs nyereség. Sajnos.

    Kedvelés

  3. Azt hiszem már írtam, én alapvetően optimista vagyok. Lehet, hogy sz.r az élet, de ha a napos oldalát nézzük, egész elviselhető. Soha nem voltam a végletek embere és jól tudom, semmi nem fekete vagy fehér. Épp eleget töprengtem már ezen a kérdésen. Túl egyszerű is lenne.
    A kérdésekre pedig néha választ kell találni, pontosan mert akkor újabbak merülnek fel, amikre kereshetjük a választ.

    Lehet, hogy tényleg nem kellene kiadni magam. Sajnos nem bírom ki. Néha mindenáron ki akar törni belőlem az a sok érzelem, amit gondosan magamba folytottam valamiért. Főleg, ha találok valakit, aki legalább úgy tesz, mintha figyelne rám és fontos lennék neki.

    A kövektől soha nem szabadulunk meg, illetve ha az egyiket ledobtuk, abból is jön egy másik, nagyobb nehezebb. De a szeretteink azért vannak, hgy segítsenek cipelni, vagy ledobni őket. Szerintem. A sebek, amiket ejtenek, szintén kellenek, csak hogy érezzük hogy élünk. Talán begyógyulnak, talán nem, de a hegek mindig megmaradnak, hogy soha ne felejtsünk. Néha talán jobb lenne feledni, de legtöbbször jobb emlékezni, mert akár jó, akár nem, tanulunk belőle.

    A piroson pedig tényleg át kell hajtani néha, bár nem feltétlen a szó szoros értelmében.

    Kedvelés

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .